Master Aufbaumodul Linguistics: Form and Meaning /Vertiefungsmodul Linguistics: Advanced
Teilnehmende
Master EAS (8 LP),
Lehramt Gymnasium (8 LP),
Freier Bereich Lehramt (8 LP)
Voraussetzungen
Basismodul Master / Sprachwissenschaftliche Aufbaumodule im LA Gymnasium
Lernorganisation
Seminar
Modul Form and Meaning im Master Anglistik
Leistungsnachweis
written term paper (6,000 - 8,000 words)
Deadline 11 September 2023
please hand in a print-out and an electronic version via Plagscan
https://www.plagscan.com/philhist-uni-a?code=BKeh2Mvg
Online/Digitale Veranstaltung
Veranstaltung wird in Präsenz abgehalten.
Hauptunterrichtssprache
englisch
Literaturhinweise
Aijmer, K. 2013. Understanding pragmatic markers. Edinburgh: Edinburg University Press.
Angouri, J. 2012. Theorising disagreement. Amsterdam: Elsevier.
Biber, D. 2000. Longman grammar of spoken and written English. London: Longman.
Brooks, B. 2013. Language and power in blogs. Amsterdam: John Benjamins.
Horn, L. 1989. A natural history of negation. Chicago: University of Chicago Press.
Jones, S., Murphy M.L, Paradis, C. and Willners, C. 2015. Antonyms in English: Construals, constructions and canonicity. Cambridge: Cambridge University Press.
Leech, G. 2014. The pragmatics of politeness. Oxford: Oxford University Press.
Locher, M. 2004. Power and politeness in action. Berlin: de Gruyter.
Tottie, G. 1991. Negation in English speech and writing. London: Blackwell.
Not accepting, challenging, rejecting or disagreeing with a conversational contribution expresses the speaker’s intention not to comply with a proposition, force or presupposition communicated in and through a prior contribution. This may be a directly adjacent contribution, some less directly adjacent contribution, or a conversational contribution uttered in some prior discourse. As for their sequential status, non-acceptances, challenges, rejections and disagreements are responsive contributions, and from an interpersonal perspective, they tends to carry a high degree of face-threatening potential.
The goal of this seminar is to examine the linguistic realisation of rejections and disagreements and other non-acceptances in British English discourse and to their linguistic realisations across different Englishes. Particular attention is given to face-to-face discourse, written discourse and computer-mediated discourse within one speech community and across speech communities.
Anmelderegeln
Diese Veranstaltung gehört zum Anmeldeset "ESW/ASW: Aufbaumodul MA: HS".
Studierende der Anglistik/Amerikanistik und des Faches Englisch können sich bereits während der vorgezogenen Anmeldephase zur Sicherstellung des Studienfortschritts für die Aufbau- und Vertiefungsmodule anmelden. Hierzu wird ein gewisses Kontingent der Kursplätze im Zeitraum vom 20.02.2023 bis 01.03.2023 für die Anmeldung geöffnet. Die Verteilung der Plätze erfolgt am 03.03.2023.
Bitte beachten Sie, dass in dieser Anmeldephase Studierende in höheren Fachsemestern bei der Verteilung der Plätze priorisiert werden.
Die allgemeine Anmeldephase beginnt am 06.03.2023 und endet am 10.04.2023. Folgende Regeln gelten für die Anmeldung:
Es wird eine festgelegte Anzahl von Plätzen in den Veranstaltungen verteilt.
Die Plätze in den betreffenden Veranstaltungen wurden am 12.04.2023 um 12:00 verteilt. Weitere Plätze werden evtl. über Wartelisten zur Verfügung gestellt.
Die Anmeldung ist möglich von 06.03.2023, 08:00 bis 10.04.2023, 12:00.
Die Anmeldung zu maximal 1 Veranstaltungen des Anmeldesets ist erlaubt.