Digicampus
Vorlesung + Übung: Marketing Research: Marktforschung Basics - Details
You are not logged into Stud.IP.
Lehrveranstaltung wird in Präsenz abgehalten.

General information

Course name Vorlesung + Übung: Marketing Research: Marktforschung Basics
Semester WS 2022/23
Current number of participants 50
Home institute Prof. Dr. Heribert Gierl - Marketing
Courses type Vorlesung + Übung in category Teaching
First date Wed., 19.10.2022 12:15 - 13:45
Online/Digitale Veranstaltung Veranstaltung wird in Präsenz abgehalten.
Hauptunterrichtssprache deutsch
Literaturhinweise Diverse Veröffentlichungen zu Themen der Vorlesung auf der Website des Lehrstuhls.
Gierl, H.: Übungsaufgaben Marketing, aktuelle Auflage, Eul Verlag.

Course location / Course dates

n.a. Wednesday: 12:15 - 13:45, weekly
Thursday: 12:15 - 13:45, weekly

Comment/Description

1. Einführung
2. Primär- und Sekundärforschung
3. Datenerhebung
4. Daten
5. Experimente
6. Stichprobe
7. Grundlagen der Datenanalyse
8. Eigenschaften von statistischen Schätzern
9. Statistische Testverfahren

Admission settings

The course is part of admission "Zeitgesteuerte Anmeldung: Marketing Research: Marktforschung Basics".
The following rules apply for the admission:
  • The enrolment is possible from 17.08.2022, 00:00 to 31.12.2022, 23:59.