Digicampus
Vorlesung + Übung: Marketing Research: Marktforschung Basics - Details
You are not logged into Stud.IP.
Lehrveranstaltung wird in Präsenz abgehalten.

General information

Course name Vorlesung + Übung: Marketing Research: Marktforschung Basics
Semester WS 2023/24
Current number of participants 58
Home institute Prof. Dr. Heribert Gierl - Marketing
Courses type Vorlesung + Übung in category Teaching
Next date Fri., 08.12.2023 10:00 - 11:30, Room: (J 1109)
Online/Digitale Veranstaltung Veranstaltung wird in Präsenz abgehalten.
Hauptunterrichtssprache deutsch
Literaturhinweise Diverse Veröffentlichungen zu Themen der Vorlesung auf der Website des Lehrstuhls.
Gierl, H.: Übungsaufgaben Marketing, aktuelle Auflage, Eul Verlag.

Course location / Course dates

(J 1109) Friday: 10:00 - 11:30, weekly (15x)
Friday: 12:15 - 13:45, weekly (15x)

Module assignments

Comment/Description

1. Einführung
2. Primär- und Sekundärforschung
3. Datenerhebung
4. Daten
5. Experimente
6. Stichprobe
7. Grundlagen der Datenanalyse
8. Eigenschaften von statistischen Schätzern
9. Statistische Testverfahren

Admission settings

The course is part of admission "Zeitgesteuerte Anmeldung: Marketing Research: Marktforschung Basics".
The following rules apply for the admission:
  • The enrolment is possible from 10.08.2023, 23:59 to 31.03.2024, 23:59.