Vorlesung + Übung: Marketing Research: Marktforschung Basics - Details

Vorlesung + Übung: Marketing Research: Marktforschung Basics - Details

You are not logged into Stud.IP.

General information

Course name Vorlesung + Übung: Marketing Research: Marktforschung Basics
Semester WS 2023/24
Current number of participants 60
Home institute Prof. Dr. Heribert Gierl - Marketing
Courses type Vorlesung + Übung in category Teaching
First date Friday, 20.10.2023 10:00 - 11:30, Room: (J 1109)
Veranstaltung findet in Präsenz statt / hat Präsenz-Bestandteile Yes
Hauptunterrichtssprache deutsch
Literaturhinweise Diverse Veröffentlichungen zu Themen der Vorlesung auf der Website des Lehrstuhls.
Gierl, H.: Übungsaufgaben Marketing, aktuelle Auflage, Eul Verlag.

Rooms and times

(J 1109)
Friday: 10:00 - 11:30, weekly (15x)
Friday: 12:15 - 13:45, weekly (15x)

Module assignments

Comment/Description

1. Einführung
2. Primär- und Sekundärforschung
3. Datenerhebung
4. Daten
5. Experimente
6. Stichprobe
7. Grundlagen der Datenanalyse
8. Eigenschaften von statistischen Schätzern
9. Statistische Testverfahren

Admission settings

The course is part of admission "Zeitgesteuerte Anmeldung: Marketing Research: Marktforschung Basics".
The following rules apply for the admission:
  • The enrolment is possible from 10.08.2023, 23:59 to 31.03.2024, 23:59.