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Seminar: New Media Marketing: Case Studies - Details
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Lehrveranstaltung wird online/digital abgehalten.

Allgemeine Informationen

Veranstaltungsname Seminar: New Media Marketing: Case Studies
Semester SS 2019
Aktuelle Anzahl der Teilnehmenden 2
Heimat-Einrichtung Prof. Dr. Michael Paul - Value Based Marketing
Veranstaltungstyp Seminar in der Kategorie Lehre
Erster Termin Dienstag, 30.04.2019 12:15 - 15:30, Ort: (J 1601)
Online/Digitale Veranstaltung Veranstaltung wird online/digital abgehalten.
Hauptunterrichtssprache englisch

Räume und Zeiten

(J 1601)
Dienstag, 30.04.2019 12:15 - 15:30
(J 1106)
Dienstag, 14.05.2019, Dienstag, 04.06.2019 15:45 - 19:00
(MAN Energy Solutions SE, Augsburg)
Dienstag, 21.05.2019 15:45 - 19:00
(MAN Energy Solutions SE, Augsburg (time tbd))
Dienstag, 16.07.2019 08:00 - 19:00

Kommentar/Beschreibung

The seminar takes place in cooperation with MAN Energy Solutions SE. Throughout the semester, students will work on strategic recommendations for company-relevant topics related to the digitization of sales. Specifically, questions of superior interest are:

1. How can MAN implement a digital marketplace as a central procurement platform for spare parts?
2. How can MAN use modern communication channels (e.g., Viber, WeChat, Whatsapp) in sales communication?
3. How can MAN digitize the procurement of spare parts for vessel engines during operation?

In the end, the results will be presented to representatives of MAN Energy Solutions SE at its headquarters in Augsburg.