Seminar: Debating research on Learning and Instruction - Details

Seminar: Debating research on Learning and Instruction - Details

Sie sind nicht in Stud.IP angemeldet.

Allgemeine Informationen

Veranstaltungsname Seminar: Debating research on Learning and Instruction
Veranstaltungsnummer 04 09 01 0025
Semester SS 2025
Aktuelle Anzahl der Teilnehmenden 30
maximale Teilnehmendenanzahl 30
Heimat-Einrichtung Psychologie (Lehrstuhl)
Veranstaltungstyp Seminar in der Kategorie Lehre
Erster Termin Dienstag, 29.04.2025 10:00 - 11:30, Ort: 2123 Geb. D (40 Pl.) [PhilSoz]
Teilnehmende Master Research on Learning and Instruction: an Interdisciplinary Program
Leistungsnachweis Portfolio: Written summaries, presentations
Veranstaltung findet in Präsenz statt / hat Präsenz-Bestandteile Ja
Hauptunterrichtssprache englisch

Kommentar/Beschreibung

This module focuses on strategies that are necessary to read and assess articles from research on learning and instruction. Students read a selection of articles from different text genres, all coming from research on learning and instruction. These articles are intensively discussed with respect to their goals, main ideas, theoretical background, methods, results, and their interpretation. The students advance their knowledge of theories and evidence on different topics that are covered in research on learning and instruction. They also develop their skills in reading, analysing, and assessing papers, articles, and chapters from research on learning and instruction further.

Anmelderegeln

Diese Veranstaltung gehört zum Anmeldeset "PSY_RLI_Debating".
Folgende Regeln gelten für die Anmeldung:
  • Die Anmeldung ist möglich von 10.03.2025, 07:00 bis 14.04.2025, 23:59.
  • Es wird eine festgelegte Anzahl von Plätzen in den Veranstaltungen verteilt.
    Die Plätze in den betreffenden Veranstaltungen wurden am 16.04.2025 um 18:00 verteilt. Weitere Plätze werden evtl. über Wartelisten zur Verfügung gestellt.
  • Folgende Bedingung muss zur Anmeldung erfüllt sein:
    Studienfach ist Research on Learning and Instruction: An Interdisciplinary Program