Seminar: Mixed Methods - Details

Seminar: Mixed Methods - Details

Sie sind nicht in Stud.IP angemeldet.

Allgemeine Informationen

Veranstaltungsname Seminar: Mixed Methods
Veranstaltungsnummer 0003
Semester WS 2025/26
Aktuelle Anzahl der Teilnehmenden 27
maximale Teilnehmendenanzahl 30
Heimat-Einrichtung Empirische Unterrichtsforschung / Gegenfurtner
Veranstaltungstyp Seminar in der Kategorie Lehre
Nächster Termin Montag, 22.12.2025 10:00 - 11:30, Ort: 2119 Geb. D (30 Pl.) [PhilSoz]
Teilnehmende Master RLI
Leistungsnachweis Seminararbeit
Veranstaltung findet in Präsenz statt / hat Präsenz-Bestandteile Ja
Hauptunterrichtssprache englisch

Kommentar/Beschreibung

The seminar introduces the integration of qualitative and quantitative approaches in research. It delves into the advantages, like enhanced validity and comprehensive understanding, while addressing challenges such as data triangulation. The seminar illustrates practical applications across diverse educational research fields. Ethical considerations and best practices are emphasized, ensuring rigor and credibility in research design. Through case studies and interactive discussions, participants learn to navigate complexities and biases inherent in mixed methods studies. The seminar aims to equip attendees with the knowledge and skills to employ this approach effectively in their own research endeavors. Overall, it offers a concise yet comprehensive overview, encouraging participants to embrace mixed methods research as a powerful tool for inquiry.

Anmelderegeln

Diese Veranstaltung gehört zum Anmeldeset "PSY_RLI_1_2_ws".
Folgende Regeln gelten für die Anmeldung:
  • Die Anmeldung ist möglich von 01.09.2025, 08:00 bis 06.10.2025, 23:59.
  • Es wird eine festgelegte Anzahl von Plätzen in den Veranstaltungen verteilt.
    Die Plätze in den betreffenden Veranstaltungen wurden am 08.10.2025 um 14:00 verteilt. Weitere Plätze werden evtl. über Wartelisten zur Verfügung gestellt.
  • Folgende Bedingung muss zur Anmeldung erfüllt sein:
    Studienfach ist Research on Learning and Instruction: An Interdisciplinary Program