Seminar: New Media Marketing: Case Studies - Details

Seminar: New Media Marketing: Case Studies - Details

Sie sind nicht in Stud.IP angemeldet.

Allgemeine Informationen

Veranstaltungsname Seminar: New Media Marketing: Case Studies
Semester SS 2025
Aktuelle Anzahl der Teilnehmenden 13
Heimat-Einrichtung Prof. Dr. Michael Paul - Value Based Marketing
Veranstaltungstyp Seminar in der Kategorie Lehre
Erster Termin Dienstag, 29.04.2025 15:45 - 19:00, Ort: (J1106)
Veranstaltung findet in Präsenz statt / hat Präsenz-Bestandteile Ja
Veranstaltung findet online statt / hat Remote-Bestandteile Ja
Hauptunterrichtssprache englisch

Räume und Zeiten

(J1204)
Dienstag: 17:30 - 19:00, wöchentlich (10x)
(J1106)
Dienstag, 29.04.2025 15:45 - 19:00
(@ KUKA)
Dienstag, 15.07.2025 16:00 - 18:00

Modulzuordnungen

Kommentar/Beschreibung

KUKA has developed a new mission, vision, and positioning. The claim “Making Automation Easier” is now to be implemented communicatively. The aim of the seminar is to develop innovative storytelling approaches and strategic communication concepts and to implement them in an exemplary manner. The task includes the analysis of the current situation (mission, vision, positioning; existing communication measures; competition; consumers), the development of creative communication concepts (e.g., storytelling approaches and potential archetypes for “Making Automation Easier”), and the exemplary implementation of the ideas (e.g., suitable channels & formats, storyboards, social media posts).