Digicampus
Seminar: Well-being in Educational Contexts - Details
Sie sind nicht in Stud.IP angemeldet.
Lehrveranstaltung wird in Präsenz abgehalten.

Allgemeine Informationen

Veranstaltungsname Seminar: Well-being in Educational Contexts
Veranstaltungsnummer 04 09 01 0018
Semester SS 2022
Aktuelle Anzahl der Teilnehmenden 6
erwartete Teilnehmendenanzahl 22
Heimat-Einrichtung Psychologie (Lehrstuhl)
Veranstaltungstyp Seminar in der Kategorie Lehre
Erster Termin Mittwoch, 27.04.2022 17:30 - 19:00, Ort: 2101 Geb. D (30 Pl.) [PhilSoz]
Teilnehmende Lehramt Aufbaumodul Psychologie Teil 2;
Voraussetzungen Grundkenntnisse in Psychologie („Einführung in die Psychologie“)
Lernorganisation The seminar will primarily be held in face to face format.
Leistungsnachweis Hausaufgaben
Online/Digitale Veranstaltung Veranstaltung wird in Präsenz abgehalten.
Hauptunterrichtssprache englisch

Kommentar/Beschreibung

The seminar is held in English.
The aim of this seminar is to gather a fundamental understanding of well-being in educational contexts with an emphasis on student well-being, teacher well-being, and how the two intertwine. Within this, we will discuss relevant theoretical and empirical information, as well as key factors that contribute to well-being and the impact that well-being can have on educational outcomes. To solidify this foundation and allow for a deeper understanding, students will also learn about how this knowledge can be put into practice.
Curricularbereiche:
Psychologie des Lehren u. Lernens
Differentielle u. Persönlichkeitspsychologie der Schule