Vorlesung + Übung: Marketing Management II - Preispolitik - Details

Vorlesung + Übung: Marketing Management II - Preispolitik - Details

You are not logged into Stud.IP.

General information

Course name Vorlesung + Übung: Marketing Management II - Preispolitik
Semester WS 2023/24
Current number of participants 69
Home institute Prof. Dr. Heribert Gierl - Marketing
Courses type Vorlesung + Übung in category Teaching
First date Monday, 16.10.2023 12:15 - 13:45, Room: (J 1101/1102)
Veranstaltung findet in Präsenz statt / hat Präsenz-Bestandteile Yes
Hauptunterrichtssprache deutsch

Rooms and times

(J 1101/1102)
Monday: 12:15 - 13:45, weekly (15x)
No room preference
Thursday: 14:00 - 15:30, weekly

Module assignments

Comment/Description

1. Preispsychologie
2. Nachfrageorientierte Preisfestsetzung
3. Konkurrenzorientierte Preisfestsetzung
4. Kostenorientierte Preisfestsetzung
5. Preisdifferenzierung
6. Sonderpreise und Bonusmengen

Admission settings

The course is part of admission "Zeitgesteuerte Anmeldung: Marketing Management II - Preispolitik".
The following rules apply for the admission:
  • The enrolment is possible from 10.08.2023, 23:59 to 31.03.2024, 23:59.