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Vorlesung: Electronic Commerce - Details
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Lehrveranstaltung wird online/digital abgehalten.

Allgemeine Informationen

Veranstaltungsname Vorlesung: Electronic Commerce
Semester WS 2015/16
Aktuelle Anzahl der Teilnehmenden 19
Heimat-Einrichtung Prof. Dr. Daniel Veit – Betriebswirtschaftslehre mit Schwerpunkt Information Systems und Management
Veranstaltungstyp Vorlesung in der Kategorie Lehre
Erster Termin Dienstag, 13.10.2015 12:15 - 13:45, Ort: (Hörsaal WiWi 1002)
Teilnehmende Bachelor iBWL, GBM, DFM: Cluster Finance & Information, Cluster Logistics & Information, Cluster Strategy & Information
Bachelor WIN: DWI-1 Allg. Wirtsch.-Informatik
Voraussetzungen none
Leistungsnachweis Exam
Online/Digitale Veranstaltung Veranstaltung wird online/digital abgehalten.
Modul (veraltet; neu: Modulverzeichnissuche bzw. LV-Gruppen-Zuordnung) Part I: Foundations of Electronic Commerce
+ 1. Introduction to E-Commerce
+ 2. E-Commerce infrastructure
+ 3. Building an E-Commerce presence
+ 4. Business models for E-Commerce
Part II: Relevant issues in Electronic Commerce
+ 5. Products and services in E-Commerce
+ 6. Pricing strategies in E-Commerce
+ 7. Advertising in E-Commerce
+ 8. Social media in E-Commerce
Part III: Advanced topics of Electronic Commerce
+ 9. Guest lecture
+ 10. B2B E-Commerce
+ 11. Legally and technically securing E-Commerce
+ 12. Ethical and issues in E-Commerce
+ 13. Online consumer behavior
+ 14. Course Repetition
Hauptunterrichtssprache englisch
Literaturhinweise Laudon and Traver (2014): E-Commerce, Global Edition, 9/e, ISBN: 9780273779353, Pearson
Strauss and Frost (2013): E-Marketing, International Edition, 7/e, ISBN: 9781292000411, Pearson
Further readings will be given in the lecturing materials.
ECTS-Punkte 4

Räume und Zeiten

(Hörsaal WiWi 1002)
Dienstag: 12:15 - 13:45, wöchentlich (14x)

Kommentar/Beschreibung

Upon the successful completion of this module, the students are familiar with the forces driving electronic commerce. They understand the impact of technology change on the way businesses operate in electronic channels. They can assess challenges in business development for such companies and are familiar with appropriate models and theories to address these challenges. The awareness of social and ethical issues attached to technology enables them to make sound strategic decisions in the field of electronic commerce.