Allgemeine Informationen
Veranstaltungsname | Vorlesung: Electronic Commerce |
Semester | WS 2015/16 |
Aktuelle Anzahl der Teilnehmenden | 19 |
Heimat-Einrichtung | Prof. Dr. Daniel Veit – Betriebswirtschaftslehre mit Schwerpunkt Information Systems und Management |
Veranstaltungstyp | Vorlesung in der Kategorie Lehre |
Erster Termin | Dienstag, 13.10.2015 12:15 - 13:45, Ort: (Hörsaal WiWi 1002) |
Teilnehmende |
Bachelor iBWL, GBM, DFM: Cluster Finance & Information, Cluster Logistics & Information, Cluster Strategy & Information Bachelor WIN: DWI-1 Allg. Wirtsch.-Informatik |
Voraussetzungen | none |
Leistungsnachweis | Exam |
Online/Digitale Veranstaltung | Veranstaltung wird online/digital abgehalten. |
Modul (veraltet; neu: Modulverzeichnissuche bzw. LV-Gruppen-Zuordnung) |
Part I: Foundations of Electronic Commerce + 1. Introduction to E-Commerce + 2. E-Commerce infrastructure + 3. Building an E-Commerce presence + 4. Business models for E-Commerce Part II: Relevant issues in Electronic Commerce + 5. Products and services in E-Commerce + 6. Pricing strategies in E-Commerce + 7. Advertising in E-Commerce + 8. Social media in E-Commerce Part III: Advanced topics of Electronic Commerce + 9. Guest lecture + 10. B2B E-Commerce + 11. Legally and technically securing E-Commerce + 12. Ethical and issues in E-Commerce + 13. Online consumer behavior + 14. Course Repetition |
Hauptunterrichtssprache | englisch |
Literaturhinweise |
Laudon and Traver (2014): E-Commerce, Global Edition, 9/e, ISBN: 9780273779353, Pearson Strauss and Frost (2013): E-Marketing, International Edition, 7/e, ISBN: 9781292000411, Pearson Further readings will be given in the lecturing materials. |
ECTS-Punkte | 4 |