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Übung: Analyzing Video Games - Details
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Lehrveranstaltung wird online/digital abgehalten.

Allgemeine Informationen

Veranstaltungsname Übung: Analyzing Video Games
Untertitel Nier: Automata
Semester WS 2019/20
Aktuelle Anzahl der Teilnehmenden 5
erwartete Teilnehmendenanzahl 25
Heimat-Einrichtung Englische Literaturwissenschaft
beteiligte Einrichtungen ZZZ_Literaturwissenschaft (Anglistik/Amerikanistik)
Veranstaltungstyp Übung in der Kategorie Lehre
Erster Termin Donnerstag, 17.10.2019 19:15 - 20:45, Ort: (D, 1003)
Online/Digitale Veranstaltung Veranstaltung wird online/digital abgehalten.
Hauptunterrichtssprache englisch
Sonstiges Studenten der Lehramtsstudiengänge nach PO 08 können sich die Übung auch für folgende Signaturen anrechnen lassen:

FB-GsHS-DF-Eng (2 oder 3 LP)
FB-GsHS-UF-Eng (2 oder 3 LP)
FB-Rs-UF-Eng (2 oder 3 LP)
FB-Gy-VF-Eng (2 oder 3 LP)
ECTS-Punkte 2-4

Räume und Zeiten

(D, 1003)
Donnerstag: 19:15 - 20:45, wöchentlich (15x)

Kommentar/Beschreibung

This course is an introduction to the analysis of video games. We will explore how video games build up certain argumentations and create meaning in exchange with the player. Since video games are a multi-layered medium, we will not limit ourselves to their narrative or visual level, but will also include the ludic/mechanical level, as processes and so-called procedural rhetoric. This course’s theoretical grounds will be an introduction to game studies, the ontology of video games and basics of game design. Beginning with analyzes of short independent games to sharpen our tool-kit, we’ll move on and try to analyse Nier: Automata (2018) as our main game-text and approach it from various perspectives.