Digicampus
Hauptseminar: Distance Learning & Digital Media in TEFL - Details
Sie sind nicht in Stud.IP angemeldet.
Lehrveranstaltung wird in Präsenz abgehalten.

Allgemeine Informationen

Veranstaltungsname Hauptseminar: Distance Learning & Digital Media in TEFL
Semester SS 2022
Aktuelle Anzahl der Teilnehmenden 21
maximale Teilnehmendenanzahl 20
Wartelisteneinträge 1
Heimat-Einrichtung Didaktik des Englischen
Veranstaltungstyp Hauptseminar in der Kategorie Lehre
Erster Termin Montag, 25.04.2022 15:45 - 17:15, Ort: (D 2130)
Voraussetzungen abgelegtes Basismodul
Lernorganisation Heim, Katja & Ritter, Markus: Teaching English – Computer-assisted Language Learning. Paderborn: Schöningh, 2012.
Online resources to browse and explore:
https://mebis.bayern.de - https://learnenglish.britishcouncil.org - https://www.bbc.co.uk/bitesize - https://www.myenglishpages.com/english/exercises.php - https://kahoot.com … and many more
video tools discussed:
https://support.microsoft.com/de-de/teams - https://support.zoom.us/hc/de - https://meet.ffmuc.net
Leistungsnachweis in-depth term paper
Online/Digitale Veranstaltung Veranstaltung wird in Präsenz abgehalten.
Hauptunterrichtssprache englisch

Räume und Zeiten

(D 2130)
Montag: 15:45 - 17:15, wöchentlich (13x)

Kommentar/Beschreibung

This seminar wants to explore the “strange new worlds” of distance learning – or are these so strange after all?
In the course of this pandemic, the only feasible way to reach out to learners of English was via online platforms and video conference tools. Although these have been used by many (interested and invested) teachers, their use was completely new to other educators, as such tools never formed a part of their training at or after university.
This seminar aims to provide the participants with an overview of the historical development of IT-based learning tools just as much as with an overview of some / most (but never all) the media available out there. It goes without saying that the latter media also need to undergo close methodological scrutiny as to their benefit and usefulness. On top, the psychological implication of “distance” courses just as much as methodological approaches to organise such a form of learning will be dealt with. Examples of tools used in English classes in Bavaria will round off this overview of a learning arrangement which is sure to gain further importance in years to come.
Lastly students will be asked to present teaching / learning units based or centred on one of the manifold IT- and online tools at their disposal. This presentation of a teaching unit should ultimately lay the groundwork for a term paper, in which the participants are to present this unit alongside the theoretical concepts underlying their lesson.

Anmelderegeln

Diese Veranstaltung gehört zum Anmeldeset "DID ENG HS".
Bitte beachten Sie, dass die Anmeldung in der vorgezogenen Anmeldephase zur Sicherstellung des Studienfortschritts nur für Studierende in ihrem letzten Studienjahr vorbehalten ist. Anmeldungen die dies nicht erfüllen werden kommentarlos entfernt. Die allgemeine Anmeldephase für alle läuft vom 14.03.2022 bis zum 18.04.2022.
Folgende Regeln gelten für die Anmeldung:
  • Diese Regel gilt von 14.03.2022 08:00 bis 18.04.2022 18:00.
    Die Anmeldung zu maximal 1 Veranstaltungen des Anmeldesets ist erlaubt.
  • Die Anmeldung ist möglich von 14.03.2022, 08:00 bis 18.04.2022, 18:00.
  • Es wird eine festgelegte Anzahl von Plätzen in den Veranstaltungen verteilt.
    Die Plätze in den betreffenden Veranstaltungen wurden am 20.04.2022 um 18:00 verteilt. Weitere Plätze werden evtl. über Wartelisten zur Verfügung gestellt.
Veranstaltungszuordnung: