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Seminar: Master Seminar: Digital Innovations and Design Thinking - Details
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Lehrveranstaltung wird in Präsenz abgehalten.

Allgemeine Informationen

Veranstaltungsname Seminar: Master Seminar: Digital Innovations and Design Thinking
Veranstaltungsnummer WIW-5294
Semester SS 2023
Aktuelle Anzahl der Teilnehmenden 8
erwartete Teilnehmendenanzahl 25
Heimat-Einrichtung Prof. Dr. Jan Muntermann - Financial Data Analytics
Veranstaltungstyp Seminar in der Kategorie Lehre
Erster Termin Dienstag, 16.05.2023 09:00 - 16:00, Ort: (J 2102)
Voraussetzungen - Registration via Email (Jenny Jakobs)
- Regular and active course attendance and participation.
Leistungsnachweis To pass the course, students have to write a seminar paper (12 pages; devided into 3 parts) and give a related presentation. They have to demonstrate that they are able to systematically apply their knowledge of digital innovations and design thinking.
Online/Digitale Veranstaltung Veranstaltung wird in Präsenz abgehalten.
Hauptunterrichtssprache englisch
Literaturhinweise • Ries, E. (2011) The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses. Crown Books
• The Field Guide to Human Centered Design (http://www.designkit.org/).
• Uebernickel, F., Jiang, L., Brenner, W., Pukall, B., Naef, T., & Schindlholzer, B. (2020). Design thinking: The handbook. World Scientific.
ECTS-Punkte 6

Räume und Zeiten

(J 2102)
Dienstag, 16.05.2023 - Mittwoch, 17.05.2023, Freitag, 19.05.2023 09:00 - 16:00
(Virtual)
Montag, 22.05.2023 13:00 - 15:00

Modulzuordnungen

Kommentar/Beschreibung

Professor:
Balaji Rajagopalan (Northern Illinois University, College of Business)

Course Motivation:
With technology disrupting firms and increasingly entire industries, the imperative is for students to have a deep understanding of digital innovations that are likely to shape the future and have the capacity to innovate.

This project-based interdisciplinary course positioned at the intersection of digital innovations, design thinking and entrepreneurship is aimed at delivering the competencies demanded by businesses, non-profits and government agencies alike – an understanding of transformational opportunities created by digital technologies and the capacity to innovate.

To help students build the capacity to innovate, the course uses the design thinking framework developed at Stanford University and widely used across the world today.

Seminar Registration:
With your registration you confirm that you will participate on-campuse on the dates mentioned.
Due to a limited number of participants, there will be an application process.

If you are interested in a seminar place, please send an email with your name and Student IS (Matrikelnummer) to Jenny Jakobs.

Anmelderegeln

Diese Veranstaltung gehört zum Anmeldeset "Anmeldung gesperrt (global)".
Folgende Regeln gelten für die Anmeldung:
  • Die Anmeldung ist gesperrt.

Anmeldemodus

Die Auswahl der Teilnehmenden wird nach der Eintragung manuell vorgenommen.

Nutzer/-innen, die sich für diese Veranstaltung eintragen möchten, erhalten nähere Hinweise und können sich dann noch gegen eine Teilnahme entscheiden.