Digicampus
Seminar: Motivation in the Educational Context - Details
Sie sind nicht in Stud.IP angemeldet.
Lehrveranstaltung wird online/digital abgehalten.

Allgemeine Informationen

Veranstaltungsname Seminar: Motivation in the Educational Context
Veranstaltungsnummer 04 09 01 0028
Semester SS 2020
Aktuelle Anzahl der Teilnehmenden 0
Heimat-Einrichtung Psychologie (Lehrstuhl)
Veranstaltungstyp Seminar in der Kategorie Lehre
Erster Termin Freitag, 24.04.2020 10:00 - 11:30
Teilnehmende Lehramt Aufbaumodul Psychologie Teil 2;
Voraussetzungen Grundkenntnisse in Psychologie („Einführung in die Psychologie“)
Lernorganisation The acquisition of credit points is dependent on completing the weekly homework assignments, preparing a presentation, and writing an essay about a chosen topic related to the seminar content.
Leistungsnachweis Hausaufgaben
Online/Digitale Veranstaltung Veranstaltung wird online/digital abgehalten.
Hauptunterrichtssprache englisch

Räume und Zeiten

Keine Raumangabe
Freitag: 10:00 - 11:30, wöchentlich

Kommentar/Beschreibung

Aufgrund des Präsenzlehrverbots wird das Seminar umgeleitet in das vhb-Seminar Differentielle und Persönlichkeitspsychologie im Kontext der Schule.

Motivation concerns the overall processes that give rise to initiating, sustaining, and regulating goal-directed behaviours. The aim of this seminar is to introduce and discuss a variety of prominent motivational theories and concepts that are relevant for the educational context. To solidify this motivational foundation and allow for a deeper understanding, state-of-the-art research that utilize the previously described motivational theories in studies aimed at improving teacher and student experiences will be analyzed. Finally, practical implications surrounding the importance of these motivational topics at the teacher level, student level, and institutional level will be discussed. From this seminar, students should gain a strong theoretical background of motivation in education, encompassing both theoretical and empirical aspects. They should also develop an understanding of how this knowledge can be applied on practical levels, including their own teaching endeavours.
Curricularbereiche:
Psychologie des Lehren u. Lernens
Differentielle u. Persönlichkeitspsychologie der Schule

Anmelderegeln

Diese Veranstaltung gehört zum Anmeldeset "Anmeldung gesperrt (global)".
Folgende Regeln gelten für die Anmeldung:
  • Die Anmeldung ist gesperrt.