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Vorlesung + Übung: Service Operations (Management) - Details
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Lehrveranstaltung wird online/digital abgehalten.

Allgemeine Informationen

Veranstaltungsname Vorlesung + Übung: Service Operations (Management)
Semester SS 2018
Aktuelle Anzahl der Teilnehmenden 32
Heimat-Einrichtung Prof. Dr. Jens Brunner - Health Care Operations / Health Information Management
beteiligte Einrichtungen Institut für Betriebswirtschaftslehre, Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Veranstaltungstyp Vorlesung + Übung in der Kategorie Lehre
Erster Termin Mittwoch, 11.04.2018 10:00 - 11:30, Ort: (1101/1102 J)
Voraussetzungen Basic knowledge in operations management (e.g. BSc course "Produktion und Logistik"), basic knowledge in mathematics (including Linear Programming, e.g. BSc course "Mathematik I + II") and in statistics (probability distributions, e.g. BSc courses "Statistik I + II").
Online/Digitale Veranstaltung Veranstaltung wird online/digital abgehalten.
Hauptunterrichtssprache englisch
Literaturhinweise Fitzsimmons JA and Fitzsimmons MJ: Service Management: Operations, Strategy, Information Technology, McGraw-Hill.

Haksever C, Render B, Russell RS, and Murdick RG: Service Management and Operations, Prentice Hall.

Nahmias S: Production and Operations Analysis, McGraw-Hill.

Cachon G and Terwiesch C: Matching Supply with Demand, McGraw-Hill.

Pinedo ML: Planning and Scheduling in Manufacturing and Services, in: Springer Series in Operations Research and Financial Engineering, Glynn PW and Robinson SM (eds.), Springer.

Talluri KT and Van Ryzin GJ: The Theory and Practice of Revenue Management, in: International Series in Operations Research & Management Science, Hillier FS (ed.), Springer.

For all books, the most recent edition is relevant.
Additional literature will be announced in the semester.

Räume und Zeiten

(1101/1102 J)
Mittwoch: 10:00 - 11:30, wöchentlich (12x)
Donnerstag: 08:15 - 09:45, wöchentlich (9x)
Keine Raumangabe
Freitag, 27.07.2018 08:30 - 09:30
(1004 K)
Freitag, 26.10.2018 12:30 - 13:30

Kommentar/Beschreibung

The course deals with general topics of service operations management and is divided into the following
parts:
• Introduction to service operations management
• Forecasting
• Site selection of service facilities
• Service quality and continuous improvement
• Performance analysis and benchmarking
• Workforce planning and scheduling
• Inventory management
• Scheduling
• Waiting line management and queuing
• Revenue management