Anxiety, boredom, hope...how do students manage their emotions in the context of studying for their exams at university? How do different regulatory strategies influence their emotions, well-being, and academic achievement? Together, we are going to design and carry out an empirical study that addresses these questions using an experience sampling approach. We will walk through all steps of the scientific research process (formulation of research questions; study design; data collection, data analysis and interpretation) and reflect on best-practice recommendations for ethical and high-quality research along the way.
Anmelderegeln
Diese Veranstaltung gehört zum Anmeldeset "PSY_RLI_4Motivation_sose".
Folgende Regeln gelten für die Anmeldung:
Es wird eine festgelegte Anzahl von Plätzen in den Veranstaltungen verteilt.
Die Plätze in den betreffenden Veranstaltungen wurden am 10.04.2024 um 23:59 verteilt. Weitere Plätze werden evtl. über Wartelisten zur Verfügung gestellt.
Folgende Bedingung muss zur Anmeldung erfüllt sein:
Studienfach ist Research on Learning and Instruction: An Interdisciplinary Program
Die Anmeldung ist möglich von 04.03.2024, 08:00 bis 08.04.2024, 23:59.