How do new media services like Spotify and Netflix market and finance their business? Is it just subscriptions? What do their business models look like and how do they compare to traditional media? What about new media devices and technologies like VR (VIVE, Oculus), AR (Holo-lens) and even mobile and console games? In this practical course we will be tasked with discovering how new and emerging new media products and services finance, market and build their businesses through practical research. Students will work in groups to personally research one case of their own choosing, going out into the business world and conducting personal research with said case.
Prüfungsform: Kurz-Hausarbeit
Anmelderegeln
Diese Veranstaltung gehört zum Anmeldeset "MA Medienökonomie".
Folgende Regeln gelten für die Anmeldung:
Es wird eine festgelegte Anzahl von Plätzen in den Veranstaltungen verteilt.
Die Plätze in den betreffenden Veranstaltungen wurden am 07.04.2020 um 17:02 verteilt. Weitere Plätze werden evtl. über Wartelisten zur Verfügung gestellt.
Die Anmeldung ist möglich von 10.03.2020, 00:00 bis 07.04.2020, 12:00.