Vorlesung + Übung: Electronic Commerce - Details

Vorlesung + Übung: Electronic Commerce - Details

Sie sind nicht in Stud.IP angemeldet.

Allgemeine Informationen

Veranstaltungsname Vorlesung + Übung: Electronic Commerce
Semester WS 2024/25
Aktuelle Anzahl der Teilnehmenden 23
Heimat-Einrichtung Prof. Dr. Daniel Veit – Betriebswirtschaftslehre mit Schwerpunkt Information Systems und Management
Veranstaltungstyp Vorlesung + Übung in der Kategorie Lehre
Nächster Termin Dienstag, 15.10.2024 12:15 - 13:45, Ort: (K 1002)
Art/Form Bachelor
Teilnehmende Bachelor (i)BWL, GBM, DFM: Cluster Finance & Information, Cluster Logistics & Information, Cluster Strategy & Information
Bachelor WIN: DWI-1 Allg. Wirtsch.-Informatik
Voraussetzungen Recommended semester: 5th semester and above
Lernorganisation Contact person: Jan Münch, M.Sc. (jan.muench@uni-a.de)
Leistungsnachweis Exam (60 min.) is offered every semester
Veranstaltung findet in Präsenz statt / hat Präsenz-Bestandteile Ja
Hauptunterrichtssprache englisch
Literaturhinweise Laudon, K. C., & Traver, C. G. (2023). E-Commerce 2023-2024: Business, Technology, Society, Global Edition (18th ed.). Pearson Higher Ed.

Further readings are provided during the lecture.
Sonstiges Upon the successful completion of this module, the students are familiar with the forces driving electronic commerce. They understand the impact of technology change on the way businesses operate in electronic channels. They can assess challenges in business development for such companies and are familiar with appropriate models and theories to address these challenges. The awareness of social and ethical issues attached to technology enables them to make sound strategic decisions in the field of electronic commerce.

Räume und Zeiten

(K 1002)
Dienstag: 12:15 - 13:45, wöchentlich (12x)
(K 1001)
Donnerstag: 15:45 - 17:15, wöchentlich (12x)

Modulzuordnungen

Kommentar/Beschreibung

Part I: How does it work?
1 Introduction to e-commerce
2 Technologies, standards and architecture

Part II: What to do?
3 Products and services in e-commerce
4 E-commerce business models
5 Pricing strategies and payment systems

Part III: Becoming successful
6 E-commerce entrepreneurship
7 Customers in e-commerce
8 E-commerce marketing and advertising

Part IV: Staying successful
9 Technically and legally securing e-commerce
10 B2B commerce

Part V: And beyond
11 Ethics and privacy
12 E-commerce and beyond: Guest speaker
13 Course revision

Anmelderegeln

Diese Veranstaltung gehört zum Anmeldeset "ECO VL".
Folgende Regeln gelten für die Anmeldung:
  • Diese Regel gilt von 01.09.2024 00:01 bis 09.03.2025 23:59.
    Mindestens eine der folgenden Bedingungen muss zur Anmeldung erfüllt sein:
    • Studienfach ist Betriebswirtschaftslehre
    • Studienfach ist Informationsorientierte BWL
    • Studienfach ist Volkswirtschaftslehre
    • Studienfach ist Rechts- und Wirtschaftswissenschaften
    • Studienfach ist Austauschstudium WiWi
    • Studienfach ist Global Business Management
    • Studienfach ist Wirtschaftsingenieurwesen
    • Studienfach ist Volkswirtschaftslehre
    • Studienfach ist Wirtschaftsinformatik
    • Studienfach ist Informationsorientierte Volkswirtschaftslehre
    • Studienfach ist Informationsorientierte Betriebswirtschaftslehre
  • Die Anmeldung ist möglich von 01.09.2024, 00:01 bis 09.03.2025, 23:59.