Digicampus
Hauptseminar: Current Perspectives on English Teaching Materials: coursebooks and supplementary materials (Nur für Grund- und Mittelschule geeignet!) - Details
Sie sind nicht in Stud.IP angemeldet.
Lehrveranstaltung wird online/digital abgehalten.

Allgemeine Informationen

Veranstaltungsname Hauptseminar: Current Perspectives on English Teaching Materials: coursebooks and supplementary materials (Nur für Grund- und Mittelschule geeignet!)
Semester SS 2021
Aktuelle Anzahl der Teilnehmenden 10
maximale Teilnehmendenanzahl 10
Heimat-Einrichtung Didaktik des Englischen
Veranstaltungstyp Hauptseminar in der Kategorie Lehre
Erster Termin Dienstag, 13.04.2021 10:15 - 11:45
Voraussetzungen Ablegung von Basis- und Aufbaumodul
Leistungsnachweis weekly assignments, term paper
Online/Digitale Veranstaltung Veranstaltung wird online/digital abgehalten.
Hauptunterrichtssprache englisch
Literaturhinweise 1. Leseliste des Lehrstuhls (Homepage)
2. A selective bibliography and a list of topics for term paper will be announced in the sessions.
Sonstiges Nur für Grund- und Mittelschule geeignet!

Räume und Zeiten

Keine Raumangabe
Dienstag: 10:15 - 11:45, wöchentlich

Kommentar/Beschreibung

One of the well-known opponents of coursebooks, Thornbury (2000), claims that “Learning takes place in the here and now. Teaching – like talk – should centre on the local and relevant concerns of the people in the room not on the remote world of coursebook characters” (p: 2). He assumes that the use of coursebooks prevents language from negotiating meaning by using their own imagination because they encourage learners to reproduce only the suggested language. Despite his approach that encourages teaching without published textbooks and focuses instead on conversational communication among learners and teacher, coursebooks are still regarded as crucial tools for teachers alongside teaching materials in our modern world. On the other hand, the considerable increase in the number of English Language Teaching (ELT) coursebooks has rendered a careful evaluation and selection of suitable ones more complicated and vital than ever. The checklist approach is perhaps the most extensively implemented way of making this easier and more systematic. However, checklists are by no means universal and may vary according to several factors, such as teaching context. In this seminar, we will analyze your future coursebooks by using a check-list after a comprehensive and multi-facetted discussion of the theoretical background of the topic.

Anmelderegeln

Diese Veranstaltung gehört zum Anmeldeset "DID ENG HS".
Folgende Regeln gelten für die Anmeldung:
  • Die Anmeldung ist möglich von 01.03.2021, 08:00 bis 05.04.2021, 20:00.
  • Es wird eine festgelegte Anzahl von Plätzen in den Veranstaltungen verteilt.
    Die Plätze in den betreffenden Veranstaltungen wurden am 07.04.2021 um 08:00 verteilt. Weitere Plätze werden evtl. über Wartelisten zur Verfügung gestellt.
  • Diese Regel gilt von 01.03.2021 08:00 bis 05.04.2021 20:00.
    Die Anmeldung zu maximal 1 Veranstaltungen des Anmeldesets ist erlaubt.
Veranstaltungszuordnung: