Hauptseminar: Distance Learning & Digital Media in TEFL - Details

Hauptseminar: Distance Learning & Digital Media in TEFL - Details

Sie sind nicht in Stud.IP angemeldet.

Allgemeine Informationen

Veranstaltungsname Hauptseminar: Distance Learning & Digital Media in TEFL
Semester SS 2023
Aktuelle Anzahl der Teilnehmenden 17
maximale Teilnehmendenanzahl 20
Heimat-Einrichtung Didaktik des Englischen
Veranstaltungstyp Hauptseminar in der Kategorie Lehre
Erster Termin Montag, 17.04.2023 17:30 - 19:00, Ort: (D 1003)
Voraussetzungen abgelegtes Basismodul
Lernorganisation Heim, Katja & Ritter, Markus: Teaching English – Computer-assisted Language Learning. Paderborn: Schöningh, 2012.
Online resources to browse and explore:
https://mebis.bayern.de - https://learnenglish.britishcouncil.org - https://www.bbc.co.uk/bitesize - https://www.myenglishpages.com/english/exercises.php - https://kahoot.com … and many more
video tools discussed:
https://support.microsoft.com/de-de/teams - https://support.zoom.us/hc/de - https://meet.ffmuc.net
Leistungsnachweis in-depth term paper
Veranstaltung findet in Präsenz statt / hat Präsenz-Bestandteile Ja
Hauptunterrichtssprache englisch

Räume und Zeiten

(D 1003)
Montag: 17:30 - 19:00, wöchentlich (12x)

Modulzuordnungen

Kommentar/Beschreibung

This seminar wants to explore the “strange new worlds” of distance learning – or are these so strange after all?
In the course of this pandemic, the only feasible way to reach out to learners of English was via online platforms and video conference tools. Although these have been used by many (interested and invested) teachers, their use was completely new to other educators, as such tools never formed a part of their training at or after university.
This seminar aims to provide the participants with an overview of the historical development of IT-based learning tools just as much as with an overview of some / most (but never all) the media available out there. It goes without saying that the latter media also need to undergo close methodological scrutiny as to their benefit and usefulness. On top, the psychological implication of “distance” courses just as much as methodological approaches to organise such a form of learning will be dealt with. Examples of tools used in English classes in Bavaria will round off this overview of a learning arrangement which is sure to gain further importance in years to come.
Lastly students will be asked to present teaching / learning units based or centred on one of the manifold IT- and online tools at their disposal. This presentation of a teaching unit should ultimately lay the groundwork for a term paper, in which the participants are to present this unit alongside the theoretical concepts underlying their lesson.

Anmelderegeln

Diese Veranstaltung gehört zum Anmeldeset "DID ENG HS".
Studierende der Anglistik/Amerikanistik und des Faches Englisch können sich bereits während der vorgezogenen Anmeldephase zur Sicherstellung des Studienfortschritts für die Aufbau- und Vertiefungsmodule anmelden. Hierzu wird ein gewisses Kontingent der Kursplätze im Zeitraum vom 20.02.2023 bis 01.03.2023 für die Anmeldung geöffnet. Die Verteilung der Plätze erfolgt am 03.03.2023.
Bitte beachten Sie, dass in dieser Anmeldephase Studierende in höheren Fachsemestern bei der Verteilung der Plätze priorisiert werden.
Die allgemeine Anmeldephase beginnt am 06.03.2023 und endet am 10.04.2023.
Folgende Regeln gelten für die Anmeldung:
  • Die Anmeldung zu maximal 1 Veranstaltungen des Anmeldesets ist erlaubt.
  • Die Anmeldung ist möglich von 06.03.2023, 08:00 bis 10.04.2023, 12:00.
  • Es wird eine festgelegte Anzahl von Plätzen in den Veranstaltungen verteilt.
    Die Plätze in den betreffenden Veranstaltungen wurden am 12.04.2023 um 12:00 verteilt. Weitere Plätze werden evtl. über Wartelisten zur Verfügung gestellt.
Veranstaltungszuordnung: