NOTE FOR MA ANIS STUDENTS (EAS 2888): This is a companion course to the seminar "Questions: Realizations and Contexts".
Advertising, whether it promotes goods, services, image or causes, is a clearly persuasive register. The common field of discourse and purpose has far-reaching consequences for the specific lexical and structural linguistic choices made by ad producers. We will investigate different examples of advertising across various media (text-based, audio-visual) in order to find out about, typical words, structures and strategies typically used by advertising (e.g. humour), the basic structure of ads and their potential variability, as well as the interplay of language and visual aspects in ads.
Anmelderegeln
Diese Veranstaltung gehört zum Anmeldeset "ESW/ASW Aufbaumodul MA: Ü".
Folgende Regeln gelten für die Anmeldung:
Es wird eine festgelegte Anzahl von Plätzen in den Veranstaltungen verteilt.
Die Plätze in den betreffenden Veranstaltungen wurden am 28.10.2020 um 10:00 verteilt. Weitere Plätze werden evtl. über Wartelisten zur Verfügung gestellt.
Die Anmeldung ist möglich von 02.10.2020, 10:00 bis 26.10.2020, 10:00.
Diese Regel gilt von 02.10.2020 10:00 bis 26.10.2020 10:00. Die Anmeldung zu maximal 2 Veranstaltungen des Anmeldesets ist erlaubt.