Seminar: How can children monitor and control their learning? The development of metacognition - Details

Seminar: How can children monitor and control their learning? The development of metacognition - Details

Sie sind nicht in Stud.IP angemeldet.

Allgemeine Informationen

Veranstaltungsname Seminar: How can children monitor and control their learning? The development of metacognition
Veranstaltungsnummer 04 09 01 0034
Semester SS 2024
Aktuelle Anzahl der Teilnehmenden 8
maximale Teilnehmendenanzahl 16
Heimat-Einrichtung Psychologie (Lehrstuhl)
Veranstaltungstyp Seminar in der Kategorie Lehre
Erster Termin Montag, 15.04.2024 11:45 - 13:15, Ort: 2118a Geb. D (16 Pl.) [PhilSoz]
Teilnehmende Lehramt, Aufbaumodul Teil 2
Voraussetzungen Grundkenntnisse in Psychologie („Einführung in die Psychologie“)
Leistungsnachweis Portfolio (Schriftliche Hausaufgaben, Referate)
Veranstaltung findet in Präsenz statt / hat Präsenz-Bestandteile Ja
Hauptunterrichtssprache englisch

Modulzuordnungen

Kommentar/Beschreibung

This Seminar is held in English. To become an independent learner, a child must be able to monitor their own learning, reflect on their understanding, and then take appropriate action to extend their learning. Engaging in such “thinking about thinking” is cognitively demanding and effortful, and an important question is when young children develop the ability to do this and how learners’ metacognitive skills and knowledge can be supported in school. This seminar focuses on the development of metacognition from preschool to adolescence and its relevance for learning. Current knowledge about the development of metacognitive skills will be reviewed, methods used to assess metacognition will be critically considered, and students will be trained to recognise metacognition in learners. The relevance of metacognition for teaching and learning in the school context will be emphasised throughout and students will work in groups to develop metacognitive lesson plans.
Curricularbereiche:
Entwicklungspsychologie des Kindes- und Jugendalters

Anmelderegeln

Diese Veranstaltung gehört zum Anmeldeset "Psy_LA_AufbauSem".
Die Seminare werden nur für Lehramtsstudierende angeboten.
Folgende Regeln gelten für die Anmeldung:
  • Diese Regel gilt von 26.02.2024 11:00 bis 30.04.2024 23:59.
    Folgende Bedingung muss zur Anmeldung erfüllt sein:
    Fachsemester mindestens 2
  • Es wird eine festgelegte Anzahl von Plätzen in den Veranstaltungen verteilt.
    Die Plätze in den betreffenden Veranstaltungen wurden am 14.04.2024 um 16:00 verteilt. Weitere Plätze werden evtl. über Wartelisten zur Verfügung gestellt.
  • Diese Regel gilt von 26.02.2024 11:00 bis 30.04.2024 23:59.
    Die Anmeldung zu maximal 1 Veranstaltungen des Anmeldesets ist erlaubt.
  • Die Anmeldung ist möglich von 10.04.2024, 16:00 bis 14.04.2024, 12:00.
Veranstaltungszuordnung: