General information
| Course name | Advanced seminar: Qualitative Research in Teaching English as a Foreign Language: Core Teaching Practices in Action |
| Course number | 3.03 |
| Semester | WS 2024/25 |
| Current number of participants | 28 |
| maximum number of participants | 20 |
| Entries on waiting list | 14 |
| Home institute | Didaktik des Englischen |
| Courses type | Advanced seminar in category Teaching |
| First date | Monday, 14.10.2024 14:00 - 15:30, Room: (D1003) |
| Participants | Dieser Kurs ist gut geeignet für Studierende der Lehrämter MS und RS. |
| Pre-requisites | abgelegtes Basismodul + abgelegtes Aufbaumodul |
| Learning organisation |
Dehaene, Stanislas (2010). Reading in the Brain. The New Science of How We Read. New York, NY: Penguin Books. Grabe, William & Stoller, Fredricka L. (2020). Teaching and Researching Reading (Applied Linguistics in Action, Third Edition). New York: Routledge. |
| Performance record | Seminar paper |
| Veranstaltung findet in Präsenz statt / hat Präsenz-Bestandteile | Yes |
| Hauptunterrichtssprache | englisch |
| Weitere Unterrichtssprache(n) | deutsch |